Menu
Artikel

Artikel (3901)

Sommeraktiviteter på Fur Museum i uge 30 - oplevelser for hele familien

Museet på Fur kan give dig en heldagsoplevelse med masser af aktiviteter og spændende udstillinger. Der er noget for både børn og voksne. Der er noget, man kan købe. Og der er noget, man kan prøve.
Tag frokostkurv, madpakke og drikkevarer med. Der er borde og bænke i haven.

Det sker på Fur Museum i uge 30:

27/07 tirsdag kl. 11-16:
Biavl, billedkunst for børn, bødning, børstenbinding, detektorjagt, fossilbestemmelse, gammeldags lege, knobbinding, mikroskopi, sløjd, traktortræf og trædrejning.

28/07 onsdag kl. 11-16:
Biavl, billedkunst for børn, bødning, børstenbinding, detektorjagt, filtning, fossilbestemmelse, gammeldags lege, knobbinding, mikroskopi, sløjd, strikning og traktortræf.

29/07 torsdag kl. 11-16:
Biavl, billedkunst for børn, bødning, børstenbinding, detektorjagt, fossilbestemmelse, gammeldags lege, knobbinding, mikroskopi, rebslagning, sløjd og traktortræf.

Fur Museum, Nederby 28, 7884 Fur.
Åbningstider: Udstillingerne kan ses Fra kl. 10.00 til 17.00 alle dage i juli.

Sommerudstilling i museets have

Igen i år, var der sommerudstilling i museets have, og det fantastisk skønne vejr, havde tiltrukket en masse mennesker for at se på tingene.

Der var især en del gamle traktorer som skabte enorm interesse, især hos børnene. Der var også mange andre interessante ting, som der var værd at se nærmere på.

Efter besøget, kørte jeg en tur ud på havnen, som var stopfuld af mennesker, men det havde nu været bedre for dem, om de var taget op i museets have, hvor det var vidunderligt at være under de store skyggefulde træer.

Sang og musikgudstjeneste på Ældrecentret

Vi har i dag, tirsdag d.20. juli, haft sang og musikgudstjeneste på ældrecentret, og det var vi rigtig glade for, efter lang tids nedlukning, p.g.a. corona krisen, hvor der var nedlukket for ude fra kommende, men os der bor her, godt måtte have vores sædvanlige Gudstjenester, men nu er der blevet lukket op igen, så de der plejer at komme udefra, også må være med, og det er os en stor glæde.

Det var bare umuligt at skaffe en præst, og så tog Anette Jensen, og Kirsten Gjørtz der er organist ved Durup kirke fat, og gav os en god eftermiddag, hvor vi sang en del gode sommersalmerr, som Kirsten Gjørtz spillede til, og Anette sang for ti,, og så fik vi alligevel en god eftermiddag ud af det,

Vi sluttede af med kaffebord.

Læs mere...

Fur kunst udstilling i forsamlingshuset

Onsdag eftermiddag d.14-juli, var jeg oppe i forsamlingshuset, for at se dette års kunstudstilling, og det var som sædvanligt en god oplevelse.

Vi kan her på Fur glæde os over, at vi har så mange pragtfulde kunstnere, der udstiller deres vidunderlige ting, som folk bagefter kan købe.

Det var skønt, at gå og se på de mange flotte genstande, og så ønsker man bare, at man havde plads og råd, til at købe noget af det, men det har jeg ikke.

Der var et pænt udvalg af sponsorerede gaver til lodseddel salget til 10.kr. pr stk, hvoraf jeg købte 5 stk,. og var så heldig at få gevinst, på de 2 af dem.

Sommeraktiviteter på Fur Museum i uge 29 - oplevelser for hele familien

I museumshaven er der demonstration af gamle gøremål og håndværk tirsdage, onsdage og torsdage i uge 29, 30 og 31. Der er noget, man kan købe. Og der er noget, man kan prøve.
Tag frokostkurv, madpakke og drikkevarer med. Der er borde og bænke i haven.
Det sker på Fur Museum i uge 29:

20/07 tirsdag kl. 11-16:
Biavl, billedkunst for børn, bødning, børstenbinding, detektorjagt, fossilbestemmelse, gammeldags lege, knobbinding, mikroskopi, rebslagning, sløjd, traktortræf og trædrejning.

21/07 onsdag kl. 11-16:
Biavl, billedkunst for børn, bødning, børstenbinding, detektorjagt, filtning, fossilbestemmelse, gammeldags lege, knobbinding, mikroskopi, pileflet, sløjd, strikning og traktortræf.

22/07 torsdag kl. 11-16:
Biavl, billedkunst for børn, bødning, børstenbinding, detektorjagt, fossilbestemmelse, gammeldags lege, kartning og spinding, knobbinding, mikroskopi, sløjd, og traktortræf.

Fur Museum, Nederby 28, 7884 Fur
Åbningstider: Fra kl. 10.00 til 17.00 alle dage i juli.

Invitation til 40 års jubilæum

• Skrevet af

• Notice: Undefined property: stdClass::$numOfComments in /var/www/furnyt.dk/public_html/templates/gk_news/html/com_k2/templates/default/category_item.php on line 54
    Vær den første til at kommentere!

Den 20. juni 1981 begyndte John Brinch Bertelsen sin ansættelse ved Fur Museum, og i år kan han fejre sit 40 års jubilæum.

Dette vil MUSEUM SALLING gerne markere

fredag den 13. august 2021 kl. 16.00
Fur Museum
Nederby 28 . 7884 Fur

Museet er vært ved en forfriskning.Vi håber på en hyggelig eftermiddag og glæder os til at se dig
Med venlig hilsen
MUSEUM SALLING

Kl. 14-16 Indvies den nye Velkomstbygning på Fur Museum.
Kl. ca. 17 står Fur Museums Støtteforening for musikunderholdning ved Most & Company

Læs mere...

Invitation til åbning af Velkomstbygningen på Fur Museum - Fredag den 13. august 2021

Invitation til åbning af
Velkomstbygningen på Fur Museum
Fredag den 13. august 2021 kl. 14-16
Nederby 28
7884 Fur

Da vi ikke tidligere har kunnet holde rejsegilde, og da vi har brug for at fejre noget i denne tid - vil vi gerne invitere til åbning af Velkomst-bygningen på Fur Museum. Borgmester Peder Christian Kirkegaard og bestyrelses formand Annette Torp vil klippe snoren til bygningen.

Det er bygningen, som står klar; indholdet og formidlingen vil vi indvie ved sæsonåbningen af Fur Museum i 2022. Grundet byggeriet og ikke mindst Corona har vi ikke kunnet færdiggøre indholdsdelen - til gengæld vil vi have plads til 75 personer i den nye Velkomstbygning.

MUSEUM SALLING og Fur Museums Støtteforening vil være vært med frankfurtere og fadøl.

Grundet Corona-restriktionerne er det nødvendigt, at alle tilmelder sig via link

Med venlig hilsen
MUSEUM SALLING

Læs mere...

Sommersang i det gamle bageris have

Det var en fantasstisk skøn eftermiddag, vi havde søndag eftermiddag  d. 12. juli, da ejerne af det gamle bageri, bød ind til en sommer-vise koncert i deres store have, og da der var sat bænke og borde op, og der var et vidunderligt skønt vejr, og det trak mange mange mennesker til.

Vi var på ældrecenteret som nærmeste nabo, blevet specielt inviteret, og fik en god oplevelse ud af det, sammen med alle de andre, der kom

Det var et ældre ægtepar fra Århus, som hed: Lissie og Jørn, som var vant til at tage ud og underholde på plejehjemmene, men i det sidste årstid, havde de ikke været ret meget ude, p.g.a.. coronakrisen,  Men nu lysner det for dem, og de gav os en vidunderlig skøn eftermiddag, som vi nød i allerhøjeste grad. Det var virkelig skønne sange, de sang for os, og vi fik kaffe uden beregning.

Is og vin var der også mange der fik, men om det var gratis ved jeg ikk

Vær den første til at kommentere!

Sommeraktiviteterne er i gang hos Fur Event. Vi har aktiviteter for alle. Kom og vær med eller lej udstyr med hjem.

Udlejning af udstyr

Vi udlejer SUP-boards, mountainbikes, discgolf, Kæmpe Klodsmajor og andre sjove havespil.

Skattejagt i Troldeskoven

Udover udstyr til udlejning, så har vi også lavet en skattejagt for børn og fantasifulde voksne. Troldeskoven ligger ved Søndergårdevej 10, 7884 Fur. Furs trolde har budt indenfor i deres skov. Troldene vil gerne have, at du og din familie oplever deres skattejagt i Troldeskoven, hvor du kan se deres lille univers.

Læs mere på http://www.fur-event.dk/tour/troldeskoven-paa-fur/

Naturbingo

Derudover gentager vi succesen fra uge 42 med naturbingo. Gå på opdagelse i Furs skønne natur med en naturbingo-bakke i hånden. Tag familien med og gå på opdagelse efter naturmaterialer på strand, i skov, langs vejkanter, i den urørte natur.

Køb din naturbingo-bakke hos Fur Event på Søndergårdevej 26, 7884 Fur. Du er velkommen til at sende en besked, hvis ikke vi har åbent i ”butikken”. Telefon: 28942895

Du kan komme tilbage til os med den fyldte (eller næsten fyldte) naturbingo-bakke, og vi kvitterer med en flot præmie. I kan også få udleveret præmien fra start, hvis I ønsker at slutte turen undervejs på øen.

Besøg os på Søndergårdevej 26, 7884 Fur, læs mere på www.fur-event.dk eller kontakt os på tlf. 2894 2895

Læs mere...

Gå ikke klip af den unike ferieoplevelse på Fur

Fursund Turistforening har i år i samarbejde med Lonni Rejser (Breum Turistbusser) arrangeret guidede busture i juli måned.

Fur fra den blinde vinkel, er en ø rundtur med bus og blind guide. Få en øjenåbner, når der serveres en cocktail, der er blandet af faglig viden
og en store portion jysk lune og underfundighed.

John Bertelsen tager med bussen og fortæller om alt man ser- og mere til….