Menu

Fur får støtte til markedsføring

  • Skrevet af 

Vi bringer her den officielle pressemeddelelse, der blev udsendt af Indenrigs- og Socialministeriet i anledning af, at "Fur Sogneforening modtager 660.000 kr. i støtte fra Indenrigs- og Socialministeriet. Pengene skal bruges til at udvikle en markedsføringsstrategi for Fur, der kan være med til at fastholde borgere og erhverv på øen"

Fur Sogneforening modtager 660.000 kr. i støtte fra Indenrigs- og Socialministeriet. Pengene skal bruges til at udvikle en markedsføringsstrategi for Fur, der kan være med til at fastholde borgere og erhverv på øen.

 
Mange af landets udkantsområder kæmper med at fastholde borgere og erhvervsliv. Det gælder også Fur, hvor Sogneforeningen forsøger at begrænse fraflytning fra øen.
 
Indenrigs- og Socialministeriet giver nu Fur Sogneforening støtte til at undersøge, hvilke faktorer der har påvirket til- og fraflytningen til øen i de senere år. Med den nye viden vil foreningen udvikle en samlet strategi for markedsføring af øen.  Den nye strategi skal bidrage til at fastholde øens funktioner og begrænse fraflytningen af borgere og erhvervsliv.
 
Foreningen vil afslutningsvist udarbejde en rapport med anbefalinger til, hvordan andre lokalsamfund beliggende i udkantsområder kan udvikle og gennemføre en branding- og tilflytningsstrategi.
 
”Det er utrolig vigtigt, at vi også i vores udkantsområder sikrer udvikling. Jeg er derfor glad for, at Fur Sogneforening fører an i en  udvikling og afprøvning af nye metoder, der sætter Fur på dagsordenen. Indsatsen er målrettet nuværende og kommende fastboere og turister. Jeg håber, det kan give inspiration til andre kommuner og områder, der har lignende problemstillinger”, siger indenrigs- og socialminister Karen Ellemann.
 
I alt uddeler Indenrigs- og Socialministeriet 7,8 millioner kroner til 13 forsøgsprojekter i hele landet. Pengene skal bidrage til at løse nogle af de udfordringer, landets by- og boligområder står overfor. Projekterne beskæftiger sig alle med problemstillinger i forhold til energirigtige boliger og brugeradfærd, tilgængelighed for alle til byens rum samt strategier, redskaber og metoder til branding af problemramte by- og boligområder.

Til toppen