Besøgsrapport - Branding Fur
- Skrevet af Nederby@1
Projektgruppen bag Branding Fur har fået udarbejdet spørgeskemaer og velkomstposer til Furs turister og sommerhusejere. Øens unge stod derfor i perioden juli-august 2010 klar på færgen, hvor de modtog gæsterne med et smil, et spørgeskema samt en velkomstpose. Der blev i perioden udleveret ca. 6.000 spørgeskemaer, og vi har modtaget 3.258 gode besvarelser retur. Rapporten findes som en pdf-file
Projektgruppen bag Branding Fur har fået udarbejdet spørgeskemaer og velkomstposer til Furs turister og sommerhusejere. Øens unge stod derfor i perioden juli-august 2010 klar på færgen, hvor de modtog gæsterne med et smil, et spørgeskema samt en velkomstpose.
Der blev i perioden udleveret ca. 6.000 spørgeskemaer, og vi har modtaget 3.258 gode besvarelser retur.
Alt dette skete som led i projektet Branding Fur. Projektet der er søsat for at få nye tilflyttere til Fur. Målet med det samlede projekt er at bringe befolkningstallet på Fur tilbage til ca. 1.000 indbyggere, og dermed fastholde et grundlag for den offentlige og private service på øen.
Målet med denne besøgsrapport er at give et hurtigt overblik over de væsentlige faktorer – såsom hvem besøger øen, hvor kommer de fra – og hvorfor vælges øen enten fra eller til i forhold til evt. bosætning.
Rapporten udgør derfor en del af viden grundlaget for de kommende tiltag og diskussioner om det videre forløb og arbejde for at få nye indbyggere på Fur.
Som en ekstra sidegevinst kan der fremkomme guldkorn, der kan anvendes i turistsammenhænge, og give mulighed for en meget målrettet markedsføring af Fur som feriedestination.
Udarbejdet af Mette Nielsen, Fredskilde & Sørensen A/S, december 2010
21.02.2011
{jcomments on}